Najlepsza oferta na budowę odcinka S11 Oborniki – Poznań wybrana przez GDDKiA
Komisja przetargowa prowadzona przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję w sprawie najkorzystniejszej propozycji dotyczącej realizacji 22 kilometrowego fragmentu ekspresowej trasy S11, obejmującego odcinek od Obornik do Poznania razem z obwodnicą Obornik. Przyszła pełna trasa S11 ma umożliwić przejazd z regionu Pomorza aż do Śląska w nie więcej niż pięć godzin.
Proces przetargowy na budowę omawianego odcinka drogi ekspresowej S11, długości 22 kilometrów, został uruchomiony w październiku poprzedniego roku. Najważniejszym kryterium, które brano pod uwagę przy wyborze oferty była cena, stanowiąca 55 procent całości punktacji. Komisja przetargowa z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad brała jednak pod uwagę również inne aspekty. Najważniejszymi z nich było gwarantowane przedłużenie gwarancji na elementy takie jak ekrany dźwiękochłonne czy mosty (40 procent) oraz zagadnienie związane z zagospodarowaniem powstałego przy realizacji projektu destruktów asfaltowego (5 procent).
Do przetargu wpłynęło łącznie osiem ofert. Finalną decyzję GDDKiA podjęła na korzyść tej, która była najbardziej ekonomiczna. Wybrano propozycję złożoną przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Jej wartość wyniosła blisko 853,5 miliona złotych.
Obowiązkiem wybranego wykonawcy będzie zaprojektowanie i realizacja budowy omawianego odcinka drogi S11 Oborniki – Poznań z obwodnicą Obornik, który ma liczyć dokładnie 22 kilometry. Na ukończenie inwestycji firmy będą mieć 39 miesięcy czasu, z wyłączeniem okresów zimowych. Jeśli żadne z pozostałych firm biorących udział w przetargu nie zdecyduje się na odwołanie od decyzji podjętej przez GDDKiA, a kontrola przeprowadzona przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykaże żadnych nieprawidłowości, umowa zostanie podpisana w drugim kwartale bieżącego roku.